Εργοθεραπεία

Η εργοθεραπεία στοχεύει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων που χρειάζονται τα παιδιά για να συμμετέχουν σε καθημερινές δραστηριότητες όπως παιχνίδι, μάθηση και κοινωνικές δραστηριότητες.

Στο Κέντρο Ειδικών Θεραπειών “Blossom”, η ομάδα εξειδικευμένων εργοθεραπευτών μας εργάζεται με παιδιά για να εντοπίσει τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία τους και να δημιουργήσει εξατομικευμένα προγράμματα θεραπείας για να τα βοηθήσει να επιτύχουν τους στόχους τους.

Μερικές από τις υπηρεσίες που παρέχουμε περιλαμβάνουν:

  • Αξιολόγηση: Οι εργοθεραπευτές μας πραγματοποιούν ολοκληρωμένες αξιολογήσεις για να καθορίσουν τις ανάγκες και τις ικανότητες κάθε παιδιού.
  • Θεραπεία Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης (Sensory Integration): Η θεραπεία Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης είναι μια θεραπευτική μέθοδος που εφαρμόζεται σε άτομα με δυσκολίες αισθητηριακής επεξεργασίας, εκθέτοντάς τα σε αισθητηριακά ερεθίσματα με δομημένο και θεραπευτικό τρόπο.
  • Εκπαίδευση δεξιοτήτων λεπτής κινητικότητας: Οι εργοθεραπευτές μας εργάζονται με παιδιά για να αναπτύξουν δεξιότητες λεπτής κίνησης, όπως η σύλληψη αντικειμένων, ο χειρισμός εργαλείων και η γραφή.
  • Εκπαίδευση δεξιοτήτων αδρής κινητικότητας: Παρέχουμε εκπαίδευση δεξιοτήτων αδρής κινητικότητας, οι οποίες βοηθούν τα παιδιά να συμμετέχουν σε δραστηριότητες αδρού συντονισμού, ισορροπίας, δύναμης και αντοχής.
  • Εκπαίδευση Δραστηριοτήτων Καθημερινής Ζωής (ΔΚΖ): Οι εργοθεραπευτές μας εργάζονται με παιδιά για να βελτιώσουν τις ικανότητες τους να εκτελούν δραστηριότητες της καθημερινής ζωής, όπως το ντύσιμο, η σίτιση, η χρήση τουαλέτας και μπάνιου.

Στο Κέντρο Ειδικών Θεραπειών “Blossom” πιστεύουμε σε μια προσέγγιση με επίκεντρο την οικογένεια και συνεργαζόμαστε στενά με τους γονείς και τους φροντιστές για να διασφαλίσουμε ότι οι υπηρεσίες μας είναι προσαρμοσμένες στις μοναδικές ανάγκες κάθε παιδιού. Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τα παιδιά να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους και να ζήσουν την ζωή τους στο έπακρο.

joes-kids-photo-14
f7bd361a55b1ae9d628feac83cef4a48

Αίθουσες εργοθεραπείας

Διαθέτουμε 3 πλήρως εξοπλισμένες αίθουσες εργοθεραπείας, με την κάθε αίθουσα να έχει διαφορετικό ρόλο στην παρέμβαση.

  • Είναι αδέξιο στις κινήσεις του, σκοντάφτει ή πέφτει κάτω συχνά
  • Μοιάζει αδύναμο, έχει δηλαδή ελαττωμένο μυϊκό τόνο
  • Δυσκολεύεται σε ασκήσεις ισορροπίας, αναρρίχησης κλπ
  • Εμφανίζει άρνηση να κάνει κούνια, να πηδήξει, να σκαρφαλώσει, να πάει στην παιδική χαρά.
  • Δυσκολεύεται σε παιχνίδια με την μπάλα
  • Δε μπορεί να ακολουθήσει/μιμηθεί ασκήσεις γυμναστικής
  • Αποφεύγει ή δυσκολεύεται να πάρει μέρος σε ομαδικά παιχνίδια και παιχνίδια με κανόνες
  • Δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μέσα σε πλαίσιο, να κάνει παζλ ή να κόψει με το ψαλίδι
  • Έχει δυσκολίες στην οργάνωση του στο χρόνο
  • Δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί ή είναι υπερδραστήριο και δυσκολεύεται να μείνει σε μία θέση για πολλή ώρα
  • Δυσκολεύεται να ακολουθήσει οδηγίες, δείχνει σαν να μην ακούει τις εντολές και οδηγίες
  • Δυσκολεύεται στις δραστηριότητες αυτοεξυπηρέτησης και καθημερινής ζωής ( σίτιση , ένδυση, απόδυση, τουαλέτα, ύπνος, κουμπιά, κορδόνια)
  • Aποφεύγει να λερώνεται (π.χ. με μπογιές, στην άμμο), ενοχλείται από τις ετικέτες των ρούχων, το σφουγγάρι ή την οδοντόβουρτσα και δυσανασχετεί όταν του κόβουν τα μαλλιά ή τα νύχια
  • Αποφεύγει την βλεμματική επαφή και την αλληλεπίδραση με ενηλίκους ή συνομηλίκους
  • Αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς, δεν αφήνει διαστήματα μεταξύ των γραμμάτων και των λέξεων που γράφει, συνήθως στην Α΄ δημοτικού.
  • Ο γραφικός του χαρακτήρας είναι δυσκατάληπτος
  • Δεν συγκρατεί σωστά το μολύβι ή τον μαρκαδόρο κατά την ζωγραφική ή την γραφή
  • Διαταραχή Αισθητηριακής Επεξεργασίας (ΔΑΕ )
  • Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
  • Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής με ή χωρίς Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ)
  • Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
  • Δυσκολίες στην αδρή και λεπτή κίνηση
  • Διαταραχή Κινητικού Συντονισμού
  • Νευρομυικές διαταραχές
  • Νοητική υστέρηση
  • Συναισθηματικές δυσκολίες και δυσκολίες συμπεριφοράς
  • Δυσκολίες στην όραση ή τύφλωση
  • Δυσκολίες στην ακοή ή κόφωση
  • Γενετικά σύνδρομα
  • Προωρότητα

Ο χρόνος έναρξης ενός εργοθεραπευτικού προγράμματος εξαρτάται από το είδος της δυσκολίας που εμφανίζει το παιδί και μπορεί να ξεκινήσει από τους πρώτους μήνες της ζωής ενός παιδιού. Σίγουρα προτείνεται η πρώιμη παρέμβαση εφόσον υπάρχει απόκλιση από την τυπική ανάπτυξη.