Λογοθεραπεία

Η Λογοθεραπεία είναι μια ζωτικής σημασίας υπηρεσία που μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά με διαταραχές επικοινωνίας και γλώσσας να βελτιώσουν την ικανότητά τους να επικοινωνούν αποτελεσματικά.

Στο Κέντρο Ειδικών Θεραπειών “Blossom”, η ομάδα εξειδικευμένων λογοθεραπευτών μας παρέχει ολοκληρωμένες αξιολογήσεις και εξατομικευμένα θεραπευτικά προγράμματα που αντιμετωπίζουν μια σειρά από διαταραχές λόγου (προφορικού και μη), ομιλίας, επικοινωνίας, φωνής, σίτισης και κατάποσης.

Προσφέρουμε ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης της πρόληψης, αξιολόγησης, παρέμβασης και αποκατάστασης δυσκολιών και ελλειμμάτων στους παρακάτω τομείς γλώσσας:

  • Την Άρθρωση, π.χ. δεν παράγει σωστά τον ήχο θ.
  • Τη Φωνολογία, π.χ. μπερδεύει, παραλείπει ή αντικαθιστά τους ήχους των λέξεων.
  • Τη Μορφολογία, π.χ. δυσκολεύεται με τις καταλήξεις του πληθυντικού αριθμού – λέει “δύο μπάλα” και όχι “δύο μπάλες” κ.α.
  • Τη Σύνταξη, π.χ. δυσκολεύεται να σχηματίσει σωστές προτάσεις.
  • Τη Σημασιολογία, π.χ. δεν χρησιμοποιεί πολλές λέξεις και φαίνεται να δυσκολεύεται στην ανάκληση γνωστών λέξεων.
  • Την Πραγματολογία, π.χ. δυσκολεύεται  να ξεκινήσει ή να διατηρήσει μία συζήτηση, να τηρήσει τη σειρά του σε μία συνομιλία κ.α.

Οι θεραπευτές μας χρησιμοποιούν σύγχρονες τεχνικές, μεθόδους και εξοπλισμό για να βοηθήσουν τα παιδιά να βελτιώσουν τις γλωσσικές και επικοινωνιακές τους δεξιότητες, συμπεριλαμβανομένων προγραμμάτων τεχνολογίας, διαδραστικών παιχνιδιών και εξειδικευμένων εργαλείων που έχουν σχεδιαστεί για την προώθηση της γλωσσικής ανάπτυξης.

Η θεραπευτική σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ παιδιού, οικογένειας και λογοθεραπευτή αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την εξέλιξη του θεραπευτικού προγράμματος. Για τον λόγο αυτό συστήνεται η ενεργή συμμετοχή των γονέων και φροντιστών στο πρόγραμμα λογοθεραπείας με σκοπό να συμβάλλουν στην ενίσχυση των επικοινωνιακών και γλωσσικών δεξιοτήτων των παιδιών.

action-1024x683.jpeg
Lynne-Alba-Speech-Therapy-Solutions-Landing-Page-1-September-2018-Private-Speech-Therapy-Near-Me

Ένα παιδί χρειάζεται λογοθεραπεία όταν παρουσιάζει:

  • Δυσκολία στην Άρθρωση – αντικαθιστά φωνήματα με άλλα (σέλω αντί για θέλω), παραλείπει φωνήματα/συλλαβές (άτα αντί για γάτα, παθυρο αντί για παράθυρο, αλλοιώνει φωνήματα (μικλιός αντί για μικρός), απλοποιεί συμπλέγματα (πάλα αντί για μπάλα)
  • Δυσκολία στην Φωνολογία – παράγει φωνήματα σωστά αλλά όχι στις σωστές λέξεις (λέει το /ζ/ αλλά τη λέξη ζώνη τη λέει σώνη και τη λέξη ζάχαρη τη λέει σάχαρη)
  • Δυσκολία στη ροή της ομιλίας – τραυλισμός (μμμμ-μαμά, μα-μα-μαμά, …μαμά), ταχυλαλία
  • Καθυστέρηση ομιλίας – απουσία λόγου ή περιορισμένο λεξιλόγιο σε ηλικία 2 ετών και άνω
  • Στοματική Δυσπραξία/Απραξία – παράγει σωστά φωνήματα/συλλαβές αλλά όχι τη λέξη, τονίζει λάθος τις λέξεις, δεν τοποθετεί σωστά την γλώσσα ή τα χείλια για να επαναλάβει μια λέξη όταν του ζητηθεί
  • Δυσκολία έκφρασης και αντίληψης – δε κατανοεί εντολές (δείξε μου, δώσε μου), απλές έννοιες (πάνω/ κάτω), δε μοιράζεται τα νέα του (τι έκανες στο σχολείο;)
  • Γλωσσική Διαταραχή σχετική με γραμματικά και συντακτικά λάθη – μπερδεύει χρόνους ρημάτων ή καταλήξεις, χρήση λάθων αντωνυμιών κλπ
  • Περιορισμένο λεξιλόγιο ή απουσία χρήσης νέων λέξεων
  • Δυσκολία σίτισης και κατάποσης – δυσκολία στην μάσηση σκληρών τροφών ή δεν πίνει από καλαμάκι/ποτήρι
  • Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
  • Διαταραχές Λόγου και Ομιλίας
  • Τραυλισμός
  • Στοματική/ Λεκτική Δυσπραξία
  • Ψυχοκινητική Καθυστέρηση
  • Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
  • Νευρομυικές διαταραχές
  • Νοητική υστέρηση
  • Εκλεκτική αλαλία
  • Γενετικά σύνδρομα
  • Προωρότητα

0-6 μηνών

  • παράγει ήχους ευχαρίστησης
  • μιμείται ήχους
  • αντιδρά στους ήχους και γυρίζει το κεφάλι του
  • αναγνωρίζει φωνές
  • χαμογελάει σε οικεία πρόσωπα

7-12 μηνών

  • κατανοεί το ναι / όχι
  • ανταποκρίνεται στο όνομά του
  • μιμείται περισσότερους ήχους
  • το «βάβισμα» (π.χ. βα-βα, μπα) μετατρέπεται σιγά σιγά σε ομιλία
  • παράγει τις πρώτες 1-3 λέξεις (μαμά, μπαμπά)
  • επικοινωνεί μη λεκτικά
  • καταλαβαίνει τις απλές οδηγίες π.χ. δώσε μου…

13-18 μηνών

  • παράγει 3-20 λέξεις ή και περισσότερες
  • χρησιμοποιεί ηχολαλία και μη καταληπτή ομιλία (νεολογισμοί)
  • χρησιμοποιεί χειρονομίες και ομιλία μαζί
  • καταλαβαίνει απλές προτάσεις
  • ζητά τα περισσότερα αντικείμενα που επιθυμεί
  • δείχνει αντικείμενα και εικόνες
  • αναγνωρίζει 2-3 μέρη του σώματος

19-24 μηνών

  • χρησιμοποιεί λέξεις πιο συχνά
  • λέει το όνομα του
  • η ομιλία του αρχίζει να γίνεται κατανοητή σε τρίτα πρόσωπα
  • παράγει 50-100 λέξεις ή και περισσότερες
  • αρχίζει να συνδυάζει ουσιαστικό με ρήμα
  • χρησιμοποιεί 1-2 προσωπικές αντωνυμίες
  • απαντά στην ερώτηση “τι είναι αυτό;”
  • ονομάζει πέντε μέρη του σώματος
  • καταλαβαίνει και ακολουθεί σύνθετες οδηγίες

2-3 ετών

  • η ομιλία του είναι περισσότερο κατανοητή από τρίτα πρόσωπα
  • παράγει 50-250 λέξεις ή περισσότερες (ραγδαία ανάπτυξη αυτήν την περίοδο)
  • χρησιμοποιεί προτάσεις με 3-4 λέξεις (Υποκείμενο – Ρήμα – Αντικείμενο)
  • χρησιμοποιεί μερικά άρθρα, προθέσεις, αντωνυμίες, πληθυντικό αριθμό
  • κάνει ερωτήσεις χρησιμοποιώντας 1 ή 2 λέξεις
  • ζητά αντικείμενα με το όνομα τους
  • δείχνει εικόνες σε βιβλίο ονομάζοντάς τες
  • απαντά σε απλές ερωτήσεις
  • εκφράζει άρνηση με όχι, μη, δεν

3-4 χρονών

  • η ομιλία του είναι αντιληπτή σε μεγάλο βαθμό από τους ενήλικες
  • παράγει 800 -1500 λέξεις
  • χρησιμοποιεί προτάσεις με 4-6 λέξεις
  • χρησιμοποιεί σωστά τον πληθυντικό αριθμό, αντωνυμίες, χρόνους ρημάτων
  • βελτιώνει τα συντακτικά και γραμματικά λάθη
  • ρωτά και απαντά σε απλές ερωτήσεις – ποιος, πού, τι, γιατί
  • συμμετέχει σε συζητήσεις
  • εκφράζει τα συναισθήματά του με ομιλία
  • ακολουθεί σύνθετες εντολές
  • καταλαβαίνει αντίθετες έννοιες, χωρικές, ποσοτικές και περιγραφικές έννοιες
  • αντιλαμβάνεται τις έννοιες παρελθόν και μέλλον
  • καταλαβαίνει τη χρήση/λειτουργία των αντικειμένων

4-5 χρονών

  • παράγει 900 – 2000 λέξεις
  • χρησιμοποιεί προτάσεις με 4 -8 λέξεις
  • χρησιμοποιεί σωστά γραμματικές προτάσεις
  • ακούει μια ιστορία και απαντά σε απλές ερωτήσεις
  • περιγράφει την μέρα του στο σχολείο, στην παιδική χαρά
  • αφηγείται απλές ιστορίες
  • μετράει μηχανικά ως το 10
  • καταλαβαίνει τις έννοιες του χώρου και χρόνου
  • ρωτά για τη σημασία των λέξεων
  • εκφέρει σωστά όλους τους ήχους, εκτός από το ρ

5-6 χρόνων

  • επικοινωνεί εύκολα με παιδιά και ενήλικες
  • χρησιμοποιεί προτάσεις με λεπτομέρειες
  • συμμετέχει σε διαλόγους και ανταλλάσσει πληροφορίες
  • χρησιμοποιεί κλίσεις και χρόνους ρημάτων  (αόριστος, μέλλοντας)
  • χρησιμοποιεί συνδέσμους
  • ονομάζει χρώματα, σχήματα
  • ονομάζει τις μέρες της εβδομάδας
  • μετράει αυτοματοποιημένα μέχρι το 30
  • εκτελεί σύνθετες εντολές με 3 σκέλη
  • αντιλαμβάνεται κοινωνικούς κανόνες και κανόνες ευγένειας
  • εκφέρει σωστά όλους τους ήχους και κατακτά τα τριπλά συμφωνικά συμπλέγματα

Ομάδες Κοινωνικών Δεξιοτήτων

Οι ομάδες κοινωνικών δεξιοτήτων είναι μικρές ομάδες παιδιών που έχουν στόχο την καλλιέργεια και την ενίσχυση των ψυχοσυναισθηματικών, κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων των μελών της. Τα μέλη της ομάδας μέσα σε ένα ασφαλές περιβάλλον αλληλεπιδρούν, δημιουργούν διαπροσωπικές σχέσεις και βελτιώνουν την αυτοεικόνα τους.

Στο Κέντρο Ειδικών Θεραπειών “Blossom”, προσφέρουμε μια σειρά από εξειδικευμένες υπηρεσίες, όπως εκπαίδευση κοινωνικών δεξιοτήτων, ομαδική θεραπεία και ψυχοκινητικές δραστηριότητες, για να βοηθήσουμε τα παιδιά να αναπτύξουν τις κοινωνικές δεξιότητες που χρειάζονται για να δημιουργήσουν θετικές σχέσεις, να επικοινωνήσουν αποτελεσματικά και να περιηγηθούν σε κοινωνικές καταστάσεις με αυτοπεποίθηση.

Η ένταξη των παιδιών στην ομάδα γίνεται μετά από αξιολόγηση και αφού έχουν τεθεί εξατομικευμέμοι στόχοι για το κάθε μέλος της ομάδας ξεχωριστά. Το θεραπευτικό πρόγραμμα ενισχύεται καθώς η ομάδα επιδιώκει την ενίσχυση και γενίκευση όλων των δεξιοτήτων που δουλεύονται και στις ατομικές συνεδρίες.

Ομάδες Sherborne

Η Αναπτυξιακή Κίνηση Sherborne είναι μία μέθοδος κατά την οποία προσφέρονται ποικίλες κινητικές και σωματικές εμπειρίες με στόχο την ανάπτυξη του προσωπικού σωματικού ελέγχου, της σωματικής αυτοεκτίμησης και τη δημιουργία θετικών σχέσεων με τους άλλους.

Η μέθοδος σκοπεύει να εμπλέξει τους συμμετέχοντες στη διαδικασία της αλληλεπιδραστικής μάθησης. Προσφέρει κινητικές εμπειρίες που προέρχονται από τα τυπικά κινητικά πρότυπα της ανθρώπινης ανάπτυξης σε συνδυασμό με τη θεωρία κινητικής ανάλυσης του Laban. Σε ένα περιβάλλον ανοιχτό, μη επικριτικό, ο συμμετέχοντας ενθαρρύνεται να αλληλεπιδράσει με τα υπόλοιπα μέλη σε ένα συναισθηματικό πλαίσιο επιτυχίας και κατορθώματος.

autism-spectrum-disorder-social-skillsnarrow
children-playing-with-blocks-on-the-floor

Απευθύνεται κυρίως σε παιδιά:

  • Με δυσκολίες στην κοινωνική αλληλεπίδραση με άλλα παιδιά
  • Με χαμηλή αυτοεκτίμηση
  • Με έντονο ανταγωνισμό ή επιθετικότητα
  • Με φτωχή ενσυναίσθηση
  • Με έλλειψη κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων
  • Με δυσκολία να ενταχθούν και να ακολουθήσουν την ομάδα
  • Με δυσκολία έκφρασης συναισθημάτων.
  • Με άγχος
Επικοινωνιακές και Πραγματολογικές Δεξιότητες:
  • Δεξιότητες διαλόγου / συζήτησης
  • Κατανόηση εκφράσεων και κινήσεων
  • Διατήρηση βλεμματικής επαφής
Κοινωνικές Δεξιότητες
  • Συνεργασία / ομαδικότητα
  • Τήρηση κανόνων και εναλλαγή σειράς 
  • Επίλυση προβλήματος 
  • Λήψη αποφάσεων
  • Σεβασμός 
  • Ομαλή ένταξη στο κοινωνικό σύνολο
Συναισθηματική Αντίληψη
  • Ενίσχυση αυτοπεποίθησης 
  • Ενδυνάμωση εικόνας εαυτού 
  • Κατανόηση συναισθημάτων
  • Έκφραση συναισθημάτων 
  • Διαχείριση θυμού 
  • Διαχείριση ματαίωσης 
  • Ενσυναίσθηση 
  • Ενίσχυση εμπιστοσύνης