Ειδικό Παιδαγωγικό - Μαθησιακές Δυσκολίες

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες αναφέρονται σε ένα μεγάλο φάσμα δυσχερειών, οι οποίες είναι σημαντικά σοβαρότερες από αυτές που μπορεί να αντιμετωπίζει ένας μέσος μαθητής στο σχολείο. Οι δυσκολίες αυτές δυσχεραίνουν την καθημερινότητα των παιδιών στο σχολείο και δημιουργούν αρνητικά συναισθήματα τόσο στο παιδί όσο και στον περίγυρό του. Όλα τα παραπάνω συχνά έχουν αρνητικές επιπτώσεις στη συμπεριφορά και το συναίσθημα του ίδιου του παιδιού (πχ απόσυρση, άρνηση, επιθετικότητα).

Η ενημέρωση, έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση είναι κλειδιά για την αποφυγή όλων των παραπάνω.

Στο Κέντρο Ειδικών Θεραπειών “Blossom”, οι Ειδικοί Παιδαγωγοί συνεργάζονται στενά με κάθε παιδί και την οικογένειά του για την ανάπτυξη εξατομικευμένου Ειδικού Μαθησιακού Προγράμματος (Ε.Μ.Π.) που ανταποκρίνεται στις μοναδικές ανάγκες, στόχους και προκλήσεις του.

Προσφέρουμε μια σειρά από εξειδικευμένες υπηρεσίες, εκμεταλλευόμενοι τα δυνατά σημεία κάθε παιδιού και διαμορφώνουμε το μαθησιακό περιβάλλον γύρω από αυτά. Χρησιμοποιούμε οπτικά/ ακουστικά μέσα με στόχο να διασφαλίσουμε ότι κάθε παιδί λαμβάνει την υποστήριξη που χρειάζεται για να πετύχει στο σχολείο και όχι μόνο.

Οι τομείς παρέμβασης του Ειδικού Μαθησιακού Προγράμματος είναι οι εξής:

  • Ανάγνωση
  • Γραφή
  • Ορθογραφία
  • Μαθηματικά

Ο απώτερος στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες να ευδοκιμήσουν ακαδημαϊκά, κοινωνικά και συναισθηματικά και να στηρίξουμε τις οικογένειες τους.

  • Δυσλεξία
  • Δυσαριθμησία
  • Δυσαναγνωσία
  • Δυσορθογραφία
  • Δυσγραφία
  • Δεν αναγνωρίζει γράμματα και λέξεις
  • Έχει δυσκατάληπτο γραφικό χαρακτήρα
  • Διαβάζει με αργό ρυθμό και δεν κατανοεί την ιστορία
  • Δυσκολεύεται να αφηγηθεί μια ιστορία
  • Χάνει σειρές ή λέξεις κατά την αντιγραφή από τον πίνακα ή από μια σελίδα
  • Κάνει ορθογραφικά λάθη
  • Αντιστρέφει γράμματα ή αριθμούς
  • Δυσκολεύεται να μάθει την προπαίδεια ή την ώρα
  • Έχει αδύναμη μνήμη 

Για να μπορέσουμε να αποφύγουμε ή να μειώσουμε τη σχολική αποτυχία, την άρνηση, και τη χαμηλή αυτοπεποίθηση που μπορεί να εμφανίζει ένα άτομο με μαθησιακές δυσκολίες καλό είναι να:

  • Υπάρχει συχνή επικοινωνία των γονιών με τους εκπαιδευτικούς και τους ειδικούς που παρακολουθούν το παιδί
  • Γίνει σωστή και έγκαιρη διάγνωση
  • Προταθεί και να υλοποιηθεί εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης από κατάλληλα εκπαιδευμένους ειδικούς
  • Αναζητηθεί η κατάλληλη στήριξη μέσα στο σχολικό πλαίσιο, π.χ. κάποια σχολεία έχουν τμήμα ένταξης ή ομάδα ειδικών που ενισχύουν το μαθησιακό
  • Δοθούν οι κατάλληλες προτάσεις για τροποποιήσεις στην ύλη, στο χώρο μελέτης του παιδιού, στη θέση του στην τάξη κ.α. οι οποίες θα ανανεώνονται ανάλογα με τις ανάγκες του παιδιού
  • Χρησιμοποιείται πολυαισθητηριακή και βιωματική προσέγγιση στη μάθηση
  • Παρέχεται ψυχολογική στήριξη στο παιδί και συμβουλευτική στους γονείς
  • Οργάνωση μελέτης
  • Διαχείριση χρόνου
  • Κριτική σκέψη
  • Ακουστική και οπτική μνήμη
  • Συγκέντρωση και προσοχή
  • Σχολική ετοιμότητα